اما برای رسیدن به توسعه باید راه آن نیز همواره شود. یکی از مهمترین راه های توسعه دبستان زیر ساخت است. لرستان از استانهایی است که در بحث زیر ساخت ضعف فراوان دارد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تژگاه_سعید سرشار؛

بر اساس آمایش سرزمینی لرستان از جمله مناطقی از کشور است که در حوزه کشاورزی و گردشگری ظرفیت های زیادی دارد و بر همین مبنا در برنامه ششم توسعه نیز به این مقوله توجه شد که متاسفانه برنامه ها تا حد زیادی محقق نشد.
در برنامه هفتم توسعه نیز بدون شک این موارد در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت تا لرستان از شرایط موجود خارج شود و به جمع استان های در حال توسعه و توسعه یافته اضافه گردد.
اما برای رسیدن به توسعه باید راه آن نیز همواره شود. یکی از مهمترین راه های توسعه دبستان زیر ساخت است. لرستان از استانهایی است که در بحث زیر ساخت ضعف فراوان دارد.
این مقوله باعث شده استان نتواند شرایط اقتصادی خوبی داشته باشد. همانگونه که می دانیم یکی از اولویت‌های سرمایه گذاران این است منطقه مورد نظرشان زیر ساخت ارتباطی لازم را داشته باشد.
راه آهن یکی از مهمترین عوامل توسعه است که لرستان آن را ندارد.
قطعا اگر راه آهن سراسری به لرستان و به ویژه مرکز استان متصل شود شاهد رونق گردشگری و حضور مسافران فراوان خواهیم بود، چراکه تردد با قطار امن، ارزان و برای مسافران لذت بخش است.
در حوزه کشاورزی هم اگر راه آهن وجود داشته باشد به تبع سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان ترغیب می شوند و از این طریق می شود توسعه کشاورزی را شاهد بود. حمل و نقل بار نیز از طریق راه آهن به مراتب بهتر از هواپیما و خودرو است.
واقعیت آن است که راه آهن خلأ بزرگی است که لرستان را از توسعه باز داشته است.
مسوولان لرستان خوب می دانند امروز مردم راه آهن را برای رسیدن به توسعه ضروری دانسته و مطالبه اصلی آنان است.
اگر لرستان می خواهد به توسعه باید راهی نیست جز اینکه ابتدا زیرساخت ها فراهم شود و در این بین زیرساختی مانند راه آهن بسیار ضروری است.
اهمیت تکمیل راه آهن لرستان آنجا بالاتر می رود که بدانیم در حال حاضر چند هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم برای تکمیل این پروژه هزینه و نیمه کاره رها شده است.
کمیل راه آهن ضروری است و مسوولان باید آن را سریع تر انجام دهند.
  • نویسنده : سعید سرشار