محمد قدمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: این دو کوهنورد اهل استان مرکزی بودند از مسیر اصلی منحرف شده و در دیواره‌های صخره‌ای این منطقه گرفتار شده بود که بلافاصله با تماس با جمعیت هلال احمر استان نیروهای امداد و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند. وی گفت: با توجه به تاریکی […]

محمد قدمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: این دو کوهنورد اهل استان مرکزی بودند از مسیر اصلی منحرف شده و در دیواره‌های صخره‌ای این منطقه گرفتار شده بود که بلافاصله با تماس با جمعیت هلال احمر استان نیروهای امداد و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی گفت: با توجه به تاریکی هوا و عملیات امداد و نجات در شب پس از ۶ ساعت عملیات امداد و نجات در کوههای منطقه شیرز،این دو کوهنورد به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدامات اولیه، نجات یافتند.

قدمی از کوهنوردان درخواست کرد قبل از حرکت به مناطق استان لرستان سعی کنند اطلاعات کافی را از منطقه داشته باشند سپس با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی به ارتفاعات عزیمت کنند که دچار مشکلات اینچنینی نشوند.

دره شیرز منطقه ای سرسبز و خوش آب هوا در ۵۵ کیلومتری شهرستان کوهدشت و در نقطه مشترک با سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان قرار دارد.