به گزارش تژگاه، علی ملکی آهنگران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در سالن جلسات منابع‌طبیعی استان، اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۰ هزار هکتار رفع تصرف اراضی داشتیم، ضمن اینکه بدنبال تشدید برخوردها در این زمینه هستیم. وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۷ هزار تماس با سامانه ۱۳۹ […]

به گزارش تژگاه، علی ملکی آهنگران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در سالن جلسات منابع‌طبیعی استان، اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۰ هزار هکتار رفع تصرف اراضی داشتیم، ضمن اینکه بدنبال تشدید برخوردها در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۷ هزار تماس با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ داشتیم، ضمن اینکه یک عملیات اجرایی برای هر تماسی برقرار می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به تشکیل ۳۳ هزار پرونده قضائی در سال گذشته، تصریح کرد: در این زمینه ۵ هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمین دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شدند.

ملکی ادامه داد: در این راستا همچنین ۳ هزار و ۸۳۸ خودرو توقیف و ۱۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درخت کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از تصرف ۸ هزار و ۸۰۲ هکتار پیشگیری شد، افزود: در این زمینه ۱۷ هزار پرونده با مساحت ۴۵ هزار و ۳۱۸ هکتار در راستای تصرف اراضی تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: ۸۲ درصد از نظر تعداد و ۳۵۳ درصد از نظر مساحت افزایش حریق‌ها را داشتیم، عمدی بودن و سهل‌انگاری مهمترین دلیل این حریق‌ها بوده است.

ملکی با اشاره به مصدومیت ۴۲ نفر از نیروهای حفاظتی و ۵ نفر از مردم عادی در سال گذشته، گفت: ۶ هزار و ۱۳۱ پرونده تشکیل شد که منجر به قطع بیش از ۹۱ هزار درخت شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ همچنین ۵۰۲ پرونده در راستای کوره ذغال غیرمجاز تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به فعالیت ۵۵۰۰ نیرو در مجموعه منابع طبیعی کشور، تصریح کرد: بدنبال نصب و راه‌اندازی ۳۰۰ دوربین و استفاده از هوش مصنوعی و ریزپرنده‌ها برای جلوگیری از تخلفات هستیم.