تژگاه_امین زینی‌وند؛ از سرگیری ابرپروژه ملی راه آهن لرستان که علاوه بر اینکه ابزاری برای تقویت سایر مسیرها و مقصدهای گردشگری کشور است خطی جایگزین برای راه‌آهن دورود اندیمشک محسوب می شود اراده می‌خواهد؛ اراده‌ای که ریشه در تاریخ و تمدن لرستان دارد.     ابرپروژه ملی راه آهن لرستان بدلیل ماهیتی که دارد در […]

تژگاه_امین زینی‌وند؛ از سرگیری ابرپروژه ملی راه آهن لرستان که علاوه بر اینکه ابزاری برای تقویت سایر مسیرها و مقصدهای گردشگری کشور است خطی جایگزین برای راه‌آهن دورود اندیمشک محسوب می شود اراده می‌خواهد؛ اراده‌ای که ریشه در تاریخ و تمدن لرستان دارد.

 

 

ابرپروژه ملی راه آهن لرستان بدلیل ماهیتی که دارد در شمار ابرپروژه های کشور قرار گرفته است و با نگاهی گذرا به شرایط تحریمی آن‌وقت است که می‌توان به مجاهدت کار مسئولان لرستان پی برد.

 

اگر پروژه راه‌آهن لرستان را خط امید بنامیم سخن به گزافه نگفته‌ایم چراکه این ابرپروژه که بنا بود سال ۹۷ افتتاح شود به دلائلی که الزامی به بیان آن در نوشتار نیست راکد ماند و با پیگیری‌های مجدانه و مجاهدانه استاندار در شمار مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفت.

 

کارگاه‌های فعال و چندگانه راه‌آهن لرستان

 

در بازدید ۲۰ آبان‌ماه استاندار لرستان به همراه استاندار از کارگاه‌های چندگانه راه‌آهن لرستان با هزینه‌های سرسام‌آور ماهیانه ۴۵ هزار تومان آن هم در شرایط تحریم؛ این پروژه بر ریل حرکت قرار گرفته و این مهم چیزی جز اراده‌ای که می‌خواهد لرستان را بر ریل توسعه قرار دهد نیست.

 

از سرگیری ابرپروژه راه‌آهن توفیق دولت سیزدهم

 

از سرگیری ابرپروژه ملی راه آهن لرستان که علاوه بر اینکه ابزاری برای تقویت سایر مسیرها و مقصدهای گردشگری کشور است خطی جایگزین برای راه‌آهن دورود اندیمشک محسوب می‌شود اراده می‌خواهد؛ اراده‌ای که ریشه در تاریخ و تمدن لرستان دارد.

 

روشن و واضح است که تحقق ابرپروژه ملی راه‌آهن لرستان نقطه عطفی در تاریخ این منطقه قلمداد می‌شود از طرفی امید و نشاطی در دل مردم ایجاد کرده است.

 

رویایی که می‌رود رنگ واقعیت بگیرد

 

یادمان نرفته که روزگاری شنیدن سوت قطار در مرکز لرستان بیشتر به یک رویا شبیه بود و حال آنکه امید به تحقق این رویا جان گرفته است همه تلاش کنیم که با تدبیر مدیران توسعه‌گرا آن را به پایانی بر سال‌های عقب ماندگی استان تبدیل کنیم.

 

هر انسان منصفی نیک می‌داند که ابرپروژه ملی راه‌آهن لرستان که جزو پروژه‌های زخمی دولت‌های قبل به حساب می‌آید، و تحرکات اعتباری خوبی در جهت از سرگیری مجدد و فعالیت کارگاه‌های چندگانه آن در حال انجام است البته دولت سیزدهم میراث‌دار پروژه‌های نیمه تمام زیادی است و انتظارات مردم از این دولت جهادی و استاندار بومی آن در لرستان بسیار بالا رفته است.