آغاز جشنواره موسیقی فجر از فردا در لرستان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از آغاز جشنواره موسیقی فجر از فردا در لرستان به مدت یک هفته خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رضا نیازی امشب در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم فجر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرا‌های صحنه‌ای این […]

آغاز جشنواره موسیقی فجر از فردا در لرستان

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از آغاز جشنواره موسیقی فجر از فردا در لرستان به مدت یک هفته خبر داد.

آغاز جشنواره موسیقی فجر از فردا در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رضا نیازی امشب در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم فجر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرا‌های صحنه‌ای این دوره از جشنواره با حضور گروه‌های موسیقی در بخش‌های مختلف با ۳۰ اجرای گروه‌های محلی و سنتی در ۴ کنسرت پاپ به روی صحنه می روند.

وی با اشاره به حضور ۲۹۴ هنرمند بومی لرستانی در این دوره از جشنواره افزود: از این تعداد ۵۲ هنرمند زن و ۲۴۲ نوازنده مرد هستند.

نیازی گفت: جشنواره موسیقی فجر در تالار شهید آوینی خرم‌آباد (سینما کیو) از ساعت ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۳:۳۰ برگزار می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه تنوع موسیقایی در این دوره از جشنواره وجود دارد، افزود: برنامه‌های مختلفی برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

نیازی به برگزاری «شب راویان موسیقی لرستان» در این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: در این شب پیشکسوتان موسیقی لرستان به اجرا خواهند پرداخت.

وی بخش دیگری از این جشنواره را اجراهای آموزشی ویژه هنرجویان هنرستان پسران عنوان کرد و افزود: برگزاری شب آواها و نواها، شب موسیقی زورخانه‌ای و ترانه‌سرایان از دیگر بخش‌هایی است که در این جشنواره تدارک دیده شده است.

نیازی با اشاره به اینکه شهرستان‌های پلدختر و نورآباد به صورت همزمان میزبان جشنواره خواهند بود افزود: هنرمندان دیگر شهرستان‌های استان نیز برای اجرا در خرم‌آباد حضور خواهند داشت.

معاون هنری، سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تماشای اجراهای محلی برای عموم مردم رایگان هستند افزود: علاقه‌مندان می‌توانند بلیط‌های کنسرت‌های موسیقی را در https://www.iranconcert.com/ تهیه کنند.

وی افزود: میزبانی از جشنواره‌های ملی فجر فرصتی است تا هنرمندان استان با شرکت‌کنندگان این رویدادها به تبادل نظر و گفتگو بپردازند که این امر موجب شکوفایی هر چه بیشتر هنر در استان می شود.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری رضا مهدوی از دوشنبه تا شنبه -۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه- در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی در تهران و ۱۴ استان دیگر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام/