مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان گفت: طی 10 ماهه سال جاری ۳۲/۷ میلیون بشکه انواع فرآورده نفتی و ۱۴۵/۶ میلیون بشکه نفت خام و در مجموع بیش از ۱۷۸/۳ میلیون بشکه مواد از خطوط لوله منطقه لرستان به مبادی مصرف انتقال داده شده است.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۳۲/۷ میلیون بشکه انواع فرآورده نفتی و ۱۴۵/۶ میلیون بشکه نفت خام و در مجموع بیش از ۱۷۸/۳ میلیون بشکه مواد از خطوط لوله منطقه لرستان به مبادی مصرف انتقال داده شده است.

تامین سوخت پایدار و ایمن استان های همجوار

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه لرستان، سید محمد کریم هاشمی زاده با اعلام این خبر افزود: در این بازه زمانی در بحث سوخت رسانی در استان به میزان یک میلیارد و ۳۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل نفت سفید،نفت گاز(گازوئیل )و بنزین به تاسیسات خرم‌آباد و دره شهر و به انبار پخش فرآورده‌های نفتی استان های لرستان و ایلام تحویل داده شده است.

هاشمی زاده تصریح کرد: این منطقه با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و مجرب، وظیفه انتقال نفت خام مورد نیاز پالایشگاه های اراک، تهران، کرمانشاه، تبریز و نیز انتقال فرآورده های نفتی از جنوب به شمال کشور را به عهده دارد و سوخت مصرفی استان لرستان و استان های همجوار(مركزي، كرمانشاه، ايلام) را تأمین می کند.

بهره برداری از ۹۰ درصد ظرفیت انتقال

وی با اشاره به آمار انتقال مواد نفتی در سال گذشته نیز افزود: در سال گذشته با انتقال بیش از ۲۱۴ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی در این منطقه، تقریبا از ۹۰ درصد ظرفیت برای انتقال مواد نفتی بهره برداری شده است.

هاشمی زاده ادامه داد: منطقه لرستان دارای ۷۸۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۱۰ الی ۳۰ اینچ ، ۱۹ ایستگاه حفاظت از زنگ و ۱۹ایستگاه مخابراتی است و روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۱۳۵ هزار بشکه فرآورده های نفتی را منتقل می کند.