محفل عزاداری هیات اصحاب رسانه لرستان با حضور جمعی از خبرنگاران و مسوولان استان در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش تژگاه به نقل از فارس، محفل عزاداری هیات اصحاب رسانه استان لرستان با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران و مسوولان استان در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری چنین مجالسی از سوی خبرنگاران به تشکیل هیات اصحاب رسانه و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین در دومین سال متوالی از سوی این هیات اشاره و عنوان کرد: هیات اصحاب رسانه لرستان دو سال است که تشکیل شده و امسال نسبت به سال قبل انسجام بهتری پیدا کرده است و انتظار می‌رود شاهد گسترش و برگزاری برنامه‌های بیشتری از سوی این هیات باشیم.

وی در ادامه به بیان رشادت‌ها و وفاداری حضرت ابوالفضل(ع)پرداخت و افزود: بعضی از شخصیت‌ها در عالم دارای فضیلت فراوانی هستند که الفاظ در بیان فضیلت آن‌ها قاصر است؛ لفظ طاقت معنای شخصیت و ویژگی‌های برخی افراد را ندارد که یکی از این شخصیت‌ها حضرت عباس قمر بنی‌هاشم است.

وفاداری بی‌مانند حضرت عباس در طول تاریخ

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: حضرت عباس در وجودش صفاتی خاص قرار داده شده و او چیزی کمتر از معصوم ندارد و دارای ویژگی‌های فراوانی است چنانکه از او به عنوان بنده صالح نام برده شده است.

وی به بیان دو صفت وفاداری و شجاعت حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت و عنوان کرد: وفاداری هیچ کس در تاریخ به اندازه ایشان وفادار نبوده است و این وفاداری داری دو ریشه بوده؛ یکی دینداری و دیگری صداقت است.

آیت‌لله میرعمادی اظهار داشت: همه باید نسبت به امام و شهدا و آرمان‌های انقلاب وفادار باشیم و توجه داشته باشیم چیزی که باعث کوتاهی ما می‌شود ضعف در دینداری است.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت ریشه در ایمان و توکل دارد؛ کسی که ایمان قوی‌تری دارد شجاع‌تر است و کسانی که به خدا توکل دارند از دشمن نمی‌ترسد.

در ابتدای این مراسم نیز عزاداران حسینی دعای زیارت عاشورا را خواندند و سپس پیمان سپهوند از مداحان جوان و خوش نوای لرستانی به روزه خوانی پرداخت.

پس از آن نیز آرش احمدی دیگر مداح این محفل با نوای دلنشین خود به نوحه خوانی پرداخت و حاضرین دقایقی را به سینه‌زنی پرداختند.

در پایان این مراسم مقرر شد هیات اصحاب رسانه با توسط تعدادی از جوانان رسانه و بهره‌گیری از کمک چند تن از پیشکسوتان این عرصه در شورای هیات‌های مذهبی به صورت رسمی به ثبت برسد.