به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ۷۶ هزار قلم کالا بین سیل زدگان توزیع شد.

 به گزارش تژگاه، علی آشتاب صبح امروز در دیدار صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، کارگران و تعاون‌گران لرستانی ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: کارگران سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: کارگران می‌توانند با تولید مناسب و وجدان کاری و همچنین افزایش کیفیت تولیدات، کارفرمایان با تسهیل شرایط کارگران همچون مسائل معیشتی و دولت با تسهیل قوانین و مقررات و کمک به بنگاه‌های اقتصادی در تحقق شعار سال گام‌های موثر و اساسی بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه توجه به رونق تولید داخلی از جمله سیاست‌های مهم وزارت تعاون است، افزود: علی‌رغم مشکلات اقتصادی اما شاهد همدلی و همراهی جامعه کارگری در جهت تحقق رونق تولید هستیم.

وی با بیان اینکه بایستی نگاه به فضای کار را در جامعه تغییر داد، گفت: بالابردن ارزش کار و تببین فرهنگ فضای کسب و کار از جمله اقداماتی است که بایستی در جامعه امروزی صورت پذیرد.

آشتاب بیان داشت: ایجاد فضای دوستانه در محیط‌های کاری از جمله اقدامات ارزشمند سال‌های اخیر در استان بوده است، به‌گونه‌ای که نیمی از اختلاف‌های کار و کارگری سال گذشته به صورت سازشی حل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ضمن تاکید بر صیانت و ارتقاء سلامت جامعه کارگری افزود: این مهم جز با بازرسی‌های مداوم، نطارت‌های دقیق و رفع موانع کارگاهی محقق نمی‌شود.

آشتاب با اشاره به کاهش حوادث کارگاهی در استان بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون برقراری بیمه کارگری برای کارگران از کارافتاده از جمله فعالیت‌های موثر در جهت حفظ حقوق کارگری است.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل اخیر ۷۶ هزار قلم کالای کمکی بین سیل‌زدگان توزیع شد، تصریح کرد: در همین راستا ۳۵ میلیون تومان کمک نقدی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین بر توسعه کیفی و تخصص تعاونی‌ها تاکید و آن را از اهداف پیش‌رو وزارتخانه بیان کرد.