پایگاه خبری تژگاه، مرضیه شیرخان چگنی؛ از کودکی درست یا غلط بودن هر موضوعی را به خودمان واداشته اند اما هیچگاه اینگونه نبوده، انسان از بدو تولد آنچه که می‌بیند یا لمس می‌کند را بیشتر باور دارد، برای همین وقتی به ما چیزهایی را می‌آموزند گاها به دنبال دلیل یا دیدن چیز ملموسی هستیم. اما […]

پایگاه خبری تژگاه، مرضیه شیرخان چگنی؛ از کودکی درست یا غلط بودن هر موضوعی را به خودمان واداشته اند اما هیچگاه اینگونه نبوده، انسان از بدو تولد آنچه که می‌بیند یا لمس می‌کند را بیشتر باور دارد، برای همین وقتی به ما چیزهایی را می‌آموزند گاها به دنبال دلیل یا دیدن چیز ملموسی هستیم.

اما امروزه  راه و روش یادگرفتن و شناختن تغییر کرده است، فضای مجازی زمینی شده که دوست و دشمن در آن به دنبال توپی هستند تا به زمین و دروازه حریف برسد و ما خواسته و ناخواسته در این زمین بازی کردیم یا گل خوردیم یا گل زدیم، یا قوی بودیم یا تیم مقابل را قوی پنداشتیم.

همه مردم سرزمین من و حتی سرزمین دوست و دشمنان من هم در این زمین پهناور بازی می‌کنند ، اما اغلب همبازی های  من تیم حریف را قوی می‌پندارند.

قدرتی که حاصل تلاش‌های بی وقفه تیم حریف است که با هدف پیروزی پیش میرود.

تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی،ناتوی فرهنگی،تهدید نرم و جنگ نرم کلماتی که هر ساله در قالب‌های مختلف بیان شده و گاها در جامعه مورد بی مهری قرار گرفت، چرا که اگر به این کلمات و علت بیان‌‌شدن آنها توجه می‌شد اکنون مردم ما باورها و اعتقاداتی مستحکم‌تر داشتند، این کلمات هشدارهایی بودند که هر ساله با تدبیر ارائه شدند تا چراغ راهی  برای ملت باشند  و این چراغ راه نیازمند توجه دستگاه‌ها و ادارات و حتی خود ملت بود تا گوش به زنگ باشیم و حرکت بعدی دشمن را ببینیم یا حتی درون کشور خودمان را بهتر بشناسیم.

آنچه در این راه مهم است این است که ابزار متناسب این جنگ‌ها را آماده کنیم و بنابر گفته مقام معظم رهبری بهترین دفاع در این صحنه افزایش بصیرت است که باید سرلوحه خود قرار دهیم، یعنی دشمن و راههای نفوذ به آن، ابزارها و اهداف دشمن، خط خودی و جبهه حق و باطل را به خوبی بشناسیم.

شناخت خوب و بد تنها اکتفا کردن به فضای مجازی و خوراک از قبل آماده شده دشمن نیست که متاسفانه امروز در جامعه ما همین گونه است، بلکه بصیرت و تفکر خود مردم است، اما همین مردم گاهی نیازمند آگاهی و لمس واقعیت‌ها هستند که  به روش‌های مختلف می‌تواند محقق شود.

تور راهیان پیشرفت تلنگری بود تا با دیدن سختی‌هایی که گذشتگانمان در هشت سال دفاع مقدس و مقاومت‌هایشان در آن روزگار  داشتند و دیدن دست‌آوردهای  موشکی، پدافند هوایی، پهپاد، عملیات هوایی و فضایی به توانایی‌های این مرز و بوم ایمان بیاورم و لمس محدود و کوتاه این رخ دادها در گذشته و دست‌آوردها برای آینده سبب می‌شود تا راهی بهتر و روشن تر را پیرامون کشور عزیزمان ببینم.

اکنون ضرورت جامعه ما همین لمس اتفاقات گذشته و شناخت دست آوردها  برای آینده میهنمان است که راهی برای مقابله با همین جنگها و تهاجم ها باشد تا به معنای واقعی به جهاد تبیین دست یابیم.

  • نویسنده : مرضیه شیرخان چگنی