مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ویژه برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم در قالب رویدادی بزرگ برگزار می شوند.

به گزارش تژگاه، منصور احمدی در جلسه ستاد فرهنگی هنری بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ و‌ مکتب حاج قاسم سلیمانی با تمام ظرفیت اقدام نماییم.

وی با بیان اینکه چه هویتی بهتر از تفکر و منش و فرهنگ سلیمانی است، افزود: امروز شاهد تقابل فرهنگ سلبریتی با فرهنگ غنی ایثار هستیم، فرهنگ سلبریتی ها که بدنبال خود برتر پنداری و خود نشان دادن است در حالی که فرهنگ ایثار یعنی از خود گذشتگی و فداکاری کردن.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه امروز شاهد تقابل فرهنگ سلبریتی ها با فرهنگ ایثار هستیم و باید در این عرصه جهاد کنیم، عنوان کرد: برای ارتقا شاخص های فرهنگی در حوزه ایثار و از خودگذشتگی باید در این ستاد برنامه ریزی و اقدام لازم انجام دهیم. باید بدنبال اجرای برنامه ها برای جامع مردم باشیم و فرهنگ عمومی را مد نظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه در حوزه فرهنگ و تفکر عمومی حرکت و تاثیری ایجاد شود باید یک رویداد فرهنگی ایجاد کنیم. رویداد فرهنگی مجموعه‌ای از برنامه های فرهنگی و رسانه ای است که بدنبال ارتقا شاخص های فرهنگی در پی آن هستیم.

احمدی گفت: برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز یک رویداد بزرگ فرهنگی با همکاری همه دستگاه های که در این حوزه دخیل هستند مد نظر قرار داده‌ایم. برای اجرای این رویداد کمک مادی نیاز نداریم بلکه نیازمند ایده و برنامه هستیم تا رویداد بزرگ شهید سلیمانی را اجرا کنیم.

وی یادآور شد: نباید از ابعاد شخصیتی و فکری و چهره حاج قاسم غافل شویم و باید از همه ویژگی‌های حاج قاسم در برنامه ها استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان داشت: تا کنون ۲۴ برنامه برای برای سالروز شهادت حاج قاسم برنامه ریزی کرده ایم و آمادگی این را داریم با همکاری سایر دستگاه ها تا ۵۰ برنامه را اجرا کنیم.

وی در پایان از برگزاری برنامه دختران سلیمانی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامیلرستان خبر داد.