رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صمت لرستان از فعالیت ۲۱ شرکت طراحی و مونتاژ آسانسور و پله برقی مجاز و دارای پروانه در این استان خبر داد.

به گزارش تژگاه؛ بهمن جعفری شامگاه سه‌شنبه در حاشیه شورای استاندارد لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: اکنون در استان لرستان ۲۱ شرکت فعال دارای مجوز در زمینه طراحی و مونتاژ آسانسور و پله برقی داریم.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌هایی امکان اخذ پروانه و فعالیت را دارند که دارای مدیر طراحی و حداقل ۲ تکنسین فنی با حداقل ۳ سال سابقه کار در شرکت‌های دارای پروانه  طراحی و مونتاژ و با مدرک تحصیلی مرتبط و سایر موارد مندرج در شیوه‌نامه باشند.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در سالجاری جهت بهبود کیفیت و نظارت بیشتر بر شرکت‌های طراحی و مونتاژ این سازمان اقدام به تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگن آسانسور نموده است.

جعفری اظهار داشت: در جهت مشخص شدن شرکت‌های فعال و مورد تایید اطلاع‌رسانی‌های لازم با کلیه نهادهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه نظارت آسانسور در استان، افزود: به منظور حل و فصل مشکلات متقاضیان و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌ها کارگروه نظارت آسانسور استان متشکل از نمایندگان سازمان صمت، اداره کل راه و شهرسازی، استاندارد، انجمن تخصصی استان و سایر دستگاه‌ها به صورت منظم برگزار و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی بازدیدهای دوره‌ای توسط اعضای کارگروه نظارت، به عمل می‌آید.

جعفری گفت: جهت جلوگیری از سوء استفاده شرکت‌های بدون پروانه و کمرنگ نمودن مهر فروشی، قراردادهای فروش و سرویس و نگه‌داری تدوین گردیده و همچنین نرخ نامه خدمات ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه گاها نهادهای دولتی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری و شهروندان به علت پرداخت هزینه کمتر با شرکت‌های بدون پروانه قرارداد منعقد می‌نمایند که این موضوع موجب ایجاد مشکل در زمان استانداردسازی برای آسانسورهای نصب شده می‌گردد و امکان اخذ تاییده از اداره کل استاندارد برای آنها فراهم نخواهد شد.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد:می‌طلبد جهت جلوگیری از فعالیت شرکت‌های بدون پروانه و غیرمجاز پیگیری‌های قانونی به عمل آید و مراجع قضایی با آنها برخورد لازم را انجام دهند.

جعفری گفت: پیشنهاد می‌گردد جهت جلوگیری از فعالیت شرکت‌های غیرمجاز توسط شهرداری‌های استان هنگام صدور پروانه ساختمان و آغاز عملیات ساخت و ساز شرکت طراحی و مونتاژ آسانسور تعیین شود.