رئیس هیأت مدیره کانون وکلای لرستان با اشاره به اینکه ۲۲ پرونده مربوط به موسسات حقوقی غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون در کمیسیون ثبت و بررسی شده است، گفت: از این تعداد ۱۲ موسسه پلمب و ۱۰ پرونده در دادگستری در جریان است.

غلامرضا رفیعی امروز ظهر در نشست خبری با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان که به مناسبت هفتم اسفند ماه سالروز استقلال کانون وکلا در سالن جلسات برگزار شد، تعداد وکلای پایه یک استان را ۷۶۰ نفر عنوان کرد و افزود: از سال ۸۹ تا امسال ۲۰۰ نفر کارآموز وکالت پذیرش شده است، با تصویب قانون تسهیل کسب و کار امسال ۲۵۳ تحصیلکرده حقوق پذیرفته شدند.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های معاضدتی و تسخیری استان گفت: ازابتدای سال تاکنون ۵۲۵ پرونده پرونده معاضدتی و تسخیری در استان داشته‌ایم که از این تعداد ۲۴۴ معاضدتی و ۲۸۱ پرونده تسخیری است.

رئیس هیأت مدیره کانون وکلای لرستان با اشاره به اینکه ۷۹ پرونده برای وکلای متخلف در استان صادر شده است، گفت: از این تعداد برای ۵۰ پرونده قرار و ۳۶ پرونده قرار منع تعقیب صادر شده است، یازده پرونده قرار جلب به دادسرا و ۳ پرونده عدم صلاحیت صادر شده است.

به گفته رفیعی ۱۱ پرونده در دادگاه ثبت، برای ۱۰ پرونده هم برائت و یک توبیخ درج در پرونده صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ پرونده مربوط به موسسات غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون در کمیسیون ثبت و بررسی شده است، گفت: از این تعداد ۱۲ موسسه پلمب و ۱۰ پرونده در دادگستری در جریان است.

به گفته رئیس هیأت مدیره کانون وکلای لرستان تضمین پیروزی پرونده توسط وکلا تخلف است و جرم محسوب می‌شود.

رفیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از قانون تسهیل کسب و کار، توضیح داد: با اجرای قانون تسهیل کسب و کار و ورود فارغ‌التحصیلان حقوق که توام دفاع از وکلا را ندارند علاوه بر زیر سوال رفتن وکلا در نهایت دادرسی عادلانه زیر سوال می‌رود

  • نویسنده : نسرین صفربیرانوند